Jedlé dárky 2

Pokračujem. Pro mého synovce, který rád peče byl výběr ihned jasný,dostal Lentilkové sušenky.

Tak a co dál?Můj strejda je vegetarián,co jemu? Sirupy se mi nechtělo dělat,tak dostal Bylinkový olej. 
Recept je jednoduchý: olivový olej a pár bylinek omytých a osušených ,,svařit" ale ne klokotem. Poté přecedit a přelít do lahve a dovnitř se ještě na okrasu dá pár bylinek.

Můj táta má rád sýry, tudíž nejlepší variantou pro něj bylo naložit sýry. Nejdřív jsem myslela na hermelín,ale poté jsem koupila balkánský sýr. Tomuhle receptu se meze nekladou. Já jsem nakládala ještě s olivami a rozmarýnem.

Co pro mého švagra a druhého synovce a jeho přítelkyni?? Tak přítelkyně dostala pečený čaj, to je také velmi variabilní věc,se kterou se dá hrát. A švagr dostal směs na přípravu svařáku.
A pro synovce jsem nakonec vybrala domací nutelu podle receptu z Kopečku. Tahle příprava byla legrační, protože oloupat lískové oříšky nebyla žádná sranda.Podle návodu jsem je dala do trouby  a pak do utěrky,ale šlupka držela na svém místě. Pak manžel vzal cedník a pokličku a už to jelo. Nakonec si to chtěla zkusit Áňa a oříšky byly všude. Ale nutela se nakonec povedla na jedničku.


A poslední dva dárky jsou pro tchánovce, kteří se bohužel nakonec nedostavili. Pro tchýni libečkové pesto do polívek: listy libečku, trochu oleje a slunečnicová semínka a pro tchána Rillettes, podle recptu tady. Dělala jsem v pomalém hrnci a tak delikátní věc jsem už dlouho nejedla.

Toť všechny moje jedlé dárky. Třeba pro někoho budou inspirací. 

Přeji prima dny, mohlo by už trochu zapršet, příroda pláče.
Danča

Komentáře

  1. Dančo, jedlé dárky jsou super, sama je ráda dávám i dostávám. Z tvého bohatého výčtu jsem nedělala jen nutelu a libečkové pesto. Sýry nakládám často, voňavé oleje - bez těch už asi neumím ani vařit, bylinkové směsi a soli..
    Měj se hezky, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Daní, takové dárky jsou nejlepší. Potěší dvakrát. Když je člověk dostane, když je jí. A navíc, nejsou lapači prachu a nezabírají místo na poličce :o)
    Krásné léto
    Katka

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za Váš komentář. Moc si ho vážím.

Oblíbené příspěvky