Mrkvový dort

Vítám Vás v novém roce a přináším rovnou recept na výborný, lehce zdravý dort.
Včera jsem měla akutní potřebu něco upéct. A tak jsem hledala mezi mými uloženými recepty něco...!!!

Mrkvový dort
3 hrnky nahrubo strouhané mrkve( strouhala jsem najemno)
2 hrnky špaldové mouky
1 hrnek oleje
1/2 hrnku třtinového cukru( máme rádi sadké,tak jsem dala skoro celý hrnek)
2 banány
1 hrnek sekaných vlašských ořechů
2 vejce
2 bílky
1 lžička jedlé sody
2 lžičky skořice
citronová kůra
špetka soli

Vejce s bílky se vyšlehají s cukrem a olejem. Přidáme rozmačkané banány, mouku,sodu a a nakonec mrkev a ořechy.
Těsto vyljeme do formy, kterou buď vymažeme a vysypeme,nebo jí vyložíme pečícím papírem a dáme do trouby péct na 180st cca 45 minut.

Po vychladnutí dortu ho rozřízneme a naplníme krémem, kterým ještě potřeme dort i z vrchu. 

Krém ( původní recept):
250g nízkotučného tvarohu
2 lžíce citronové šťávy
1 lžíce medu
citronová nebo pomerančová kůra

Krém ( moje úprava):
250g polotučného tvarohu
200g zakysané smetany
podle chuti vanilkový cukr 
trochu citronové šťávy a na povrch postrouhat trochou citronové kůry


Dobrou chuť!!!



Krásné zimní dny.
Danča

Komentáře

Oblíbené příspěvky